De er +65 og har stadig boldøje

Magnus Holm passer målet og får ros, når han redder.
Magnus Holm passer målet og får ros, når han redder.

Af Jens Erik Rasmussen – Foto Thomas Nykrog

Tempoet er behersket og bevægelserne en anelse stive. Men ihærdigheden og boldøjet er intakt, når fodboldspillerne fra Old boys +65 mødes mandag aften til en omgang træning på banerne ved Studstrup.

På en god aften tropper 16 spillere op, og mange af dem har spillet sammen i mere end 40 år.

Alderspræsidenten er Magnus Holm på 89 år, der har spillet fodbold siden 1967. Nu er han fast mand på +65 holdet, og det er som regel ham, der passer målet.

”Jeg har lidt svært ved at skyde med det ene ben, så jeg er målmand. Jeg spiller bedst, når de rammer mig, og jeg får ros, når jeg redder. Hvis bolden går i mål, får jeg ikke ballade,” siger Magnus Holm med et glimt i øjet.

Det er i øvrigt ham, der har doneret målene til holdet.

”Kommunen vil jo ikke give nye mål.  Så jeg og min nyligt afdøde kone syntes, at vi fortjente nogle nye mål, som er lettere at flytte rundt,” siger Magnus Holm.

Passer på hinanden
Hans Handberg er holdleder for holdet, og opbakningen er stor. Der er spillere, som er flyttet til Ebeltoft og Horsens, men de fortsætter med at spille på grund af fornøjelsen og fællesskabet.

”Det sker, at nogle af os må melde afbud på grund af sygdom eller skavanker, men det er sjældent på grund af fodboldskader. Vi er enige om at passe godt på hinanden og de skrøbelige ben,” siger Hans Handberg.

Aage Nielsen med nummer 4 og holdleder Hans Handberg kæmper om bolden.
Aage Nielsen med nummer 4 og holdleder Hans Handberg kæmper om bolden.
I tredje halvleg slukkes tørsten
I tredje halvleg slukkes tørsten

Han har også bidraget med en orange fodbold, og den er god at spille med, når det er sne. +65 holdet mødes nemlig hver mandag aften året rundt uanset vejret.

”Vi har spillet i 20 cm sne. Det var sjovt,” husker Magnus Holm.

Holdet har altid en tredje halvleg, hvor træningen skylles ned med en øl. Når en af spillerne har fødselsdag, følger ofte spisning med. Og første mandag i december er der ’andebold’, som spillerne kalder julefrokosten for holdet.

Læs hele augustnummeret 2025 på PDF

Relaterede artikler

Livsstil & Familieliv

Issvømmer: Jeg er nok lidt kuldskær

Elisabeth Jacobsen fra Skødstrup deltog den 23.–25. januar for tredje gang i DM i issvømning. Temperaturen i Faaborgs havnebassin var 0,6 grader. Ret meget koldere bliver vandet ikke.

Den nye juniorfane får sin sølvplaquette sat fast.
Børn og unge

Gymnastikopvisning med ny juniorfane

Der var smil, energi og masser af applaus, da årets gymnastikopvisning løb af stablen 21. marts.
Et af dagens højdepunkter var indvielsen af foreningens nye junior-fane. Med en officiel ceremoni blev fanen budt velkommen, – den markerer starten på et nyt kapitel for de unge i foreningen, der nu også kan være fanebærere til fremtidige opvisninger.

Skødstrup var flyvende i den vigtige kamp
Børn og unge

Skødstrup SF i Jyllandsserien

Den sidste søndag i efterårsferien rykkede fodboldherrerne i Skødstrup SF for første gang op i Jyllandsserien, da de på hjemmebane slog, eller måske rettere bankede, Nørager Boldklub 6-2.