Ny formand for Sportsforeningen

Mette Knudsen ser en fordel i at være formand samtidig med at være aktiv i en af sportsforeningens afdelinger.
Mette Knudsen ser en fordel i at være formand samtidig med at være aktiv i en af sportsforeningens afdelinger.

Af Birger Agergaard

Mette Hyldborg Knudsen meldte sig helt frivilligt, da Skødstrup Sportsforenings formand Kim Bakholdt før generalforsamlingen meddelte, at han ikke genopstillede. Mette er i forvejen formand for gymnastikafdelingen, og det ser hun ikke som en hindring for også at agere som hovedformand for Løgten-Skødstrups største forening. Tværtimod.

”Jeg påtog mig hvervet, fordi jeg havde lyst! Nu har vi haft nogle år, hvor vi har afprøvet en struktur, hvor hovedformanden ikke samtidig er afdelingsformand, så nu syntes jeg, det kunne være godt, at formanden også er med i en af afdelingsbestyrelserne. Det giver formanden en fornemmelse af, hvad der rører sig i afdelingerne,” siger Mette Knudsen, der har været gymnastikformand i seks år.

I november 2022 var hun med til at arrangere Sportslørdag for alle aktive i sportsforeningen. Det var en succes, blandt andet fordi dagen var med til at forene afdelingerne.

”Jeg vil gerne, at hovedbestyrelsen arbejder mere med det, der samler bestyrelserne, for eksempel sådan noget som Sportslørdag. Det er der potentiale i! Vi skal også arbejde mere sammen om at rekruttere flere frivillige. Det er en fælles interesse, og der er ikke konkurrence afdelingerne imellem for at få frivillige. Det er noget, vi vil gøre sammen,” siger den nye hovedformand.

Læs hele majnummeret 2023 på PDF

 

Relaterede artikler

Skødstrup var flyvende i den vigtige kamp
Børn og unge

Skødstrup SF i Jyllandsserien

Den sidste søndag i efterårsferien rykkede fodboldherrerne i Skødstrup SF for første gang op i Jyllandsserien, da de på hjemmebane slog, eller måske rettere bankede, Nørager Boldklub 6-2.

U15 pigerne sammen med trænerteamet. Initiativtagerne til holdet var Heidi Slyk (nummer to fra højre) og Per Overgaard (bagest).
Børn og unge

Danmarks bedste pigefodboldhold?

Heidi Slyk Simonsen er træner for U15-pigerne i Skødstrup og har været det, siden de var fem år gamle, hvor hun og Per Overgaard blev enige om, at de skulle starte et fodboldhold for deres døtre. Der er flere af pigerne, som spiller på holdet, der har været med fra starten. De har et helt særligt sammenhold og træner på tværs af tre årgange (7-8-9 klasse). De er gode til at spille fodbold og passe på hinanden.

På banen og i fuld fart – det er det, som det hele drejer sig om.
Børn og unge

17 år og med fart i blodårerne

Mens mange jævnaldrende bruger fritiden på fodbold, fitness eller computerspil, har 17-årige Daniel Møller Andersen fra Lauritshøj i Skødstrup valgt en helt anden vej. For ham handler livet om fart, præcision og duften af benzin. Allerede som 12-årig begyndte han at skrue på knallerter og gokarts – og siden da har der ikke været nogen tvivl: racerkørsel er hans store passion.