Anonym donation til unge sejlere

Havnekaptajn Allan Rundberg er i telefonen:
”Vil du høre en god nyhed? En anonym giver har doneret 300.000 kr. til vores ungdomsarbejde!”
Donationen skal være med til at udvikle ungdomsafdelingen i Kaløvig Bådelaug, og pengene falder på et tørt sted efter en lang corona-periode, hvor mange ting har været sat på standby.

Allan Rundberg har på bådelaugets hjemmeside fortalt om nytten af pengene:’
”Med hjælp fra donationen skal der blandt andet arbejdes på at få flere børn og unge på vandet og give dem nogle oplevelser, der fastholder dem i det fantastiske sejlermiljø. Der skal også genskabes det liv og kammeratskab, der var i afdelingen, inden nedlukningen og de mange begrænsninger blev indført.
Ikke mindst fra ungdomsafdelingen, men fra hele Kaløvig Bådelaug er vi taknemmelige over, at der er lokale personer, der støtter op omkring de aktiviteter og holdninger, som vi står for og gerne vil udvikle, så vi får en endnu større gruppe af unge sejlere, der har et godt kammeratskab i et sundt miljø,” skriver havnekaptajnen.

Bådelauget ved så meget om den anonyme giver, at vedkommende har en stor kærlighed til det lokale foreningsarbejde, vandsport og Aarhusbugten.

Det er fantastisk!
Formanden for ungdomsafdelingen, Niels Jørgen Nielsen, synes det er fantastisk, at der er nogle, der tænker på de unge i en vanskelig corona-tid. Aktiviteterne måtte skæres ned sidste år, og det betød ikke kun færre sjove og lærerige timer for børn og unge, det medførte også et hul i kassen, fordi kommunen jo støtter pr. aktitivetstime.
”Mange har forladt foreningen, men vi håber selvfølgelig, at de kommer igen,” forklarer Niels Jørgen Nielsen.
Han oplyser, at en fjerdedel af de medlemmer, som foreningen havde for et år siden, ikke har meldt sig ind i år. Klubben har derfor holdt nye intro-aftener for 6-12-årige, hvor der dukker nye unge sejlere op.
Pengene fra donationen giver ungdomsafdelingen nye muligheder:
”Vi har ikke udmøntet pengene endnu, men vi har nogle ønsker om fælles ture til stævner, vi har brug for nyt materiel, og vi vil gerne markedsføre os via nogle gode arrangementer,” siger ungdomsformanden.

Af Birger Agergaard

 Læs flere artikler på 8541.dk

Relaterede artikler

Livsstil & Familieliv

Issvømmer: Jeg er nok lidt kuldskær

Elisabeth Jacobsen fra Skødstrup deltog den 23.–25. januar for tredje gang i DM i issvømning. Temperaturen i Faaborgs havnebassin var 0,6 grader. Ret meget koldere bliver vandet ikke.

Den nye juniorfane får sin sølvplaquette sat fast.
Børn og unge

Gymnastikopvisning med ny juniorfane

Der var smil, energi og masser af applaus, da årets gymnastikopvisning løb af stablen 21. marts.
Et af dagens højdepunkter var indvielsen af foreningens nye junior-fane. Med en officiel ceremoni blev fanen budt velkommen, – den markerer starten på et nyt kapitel for de unge i foreningen, der nu også kan være fanebærere til fremtidige opvisninger.

Magnus Holm passer målet og får ros, når han redder.
Krop og sundhed

De er +65 og har stadig boldøje

Tempoet er behersket og bevægelserne en anelse stive. Men ihærdigheden og boldøjet er intakt, når fodboldspillerne fra Old boys +65 mødes mandag aften til en omgang træning på banerne ved Studstrup.