Cykelstriberne dur bare ikke

Et Kinder-æg kendes på sine tre overraskelser. Og strækningen mellem Løgtenbageren og resten af strækningen ud ad Løgtenvej kan kendes på sine to, ofte tre problemer.

En borger, Erik fra Møllesvinget, fotograferede i september en bil, hvis ejer præsterede hele tre overtrædelser:

  • ind over cykelsti
  • imod færdselsretning
  • og ingen standsning/parkering mellem 8 og 18 uden for de opstribede p-felter.

Det er velkendte problemer, og siden cyklisterne fik deres cykelstriber for snart mange år siden, har der været masser af parkeringer ind over cykelstriben og næsten-ulykker, når cyklister ramler ind i en bildør, som åbnes. Bilister er ganske enkelt ikke tilstrækkeligt opmærksomme på, at striberne angiver, at her kommer der cyklister.

Den bør lægges om
Cykelstriberne har flere gange været til diskussion i Fællesrådet, og fra formanden Inger Thranholm lyder meldingen, at man gerne ser en omlægning af hele vejen fra bageren til slutningen af Grenåvej nord. Hendes bud lyder:

”Et hævet cykel-/gangsti, som der er på begge sider indtil Grenåvej 778. En hævet flade inviterer ikke i samme grad til at holde ind over,” siger hun. Fællesrådet mener, at da trafikmængden stiger i området, og der bygges mange boliger på den nordvestlige side af vejen, er det nødvendigt at sikre cyklisterne.

Af Birger Agergaard

Læs mere i 8541 -dit lokal blad (oktober 2019) 

Relaterede artikler

Buslinjer uden Studstrup Det er buslinjerne her, der deltager i forsøget med billige busbilletter. Bemærk på kortet fra Aarhus Kommune, at Studstrup åbenbart ligger så langt væk, at byen ikke kunne få plads på kortet.
Trafik & veje

15 kroner for en billet – men hvad med transporttiden?

Her i marts bliver det markant billigere at tage linje 17 fra Studstrup til Aarhus – eller videre mod Solbjerg, hvis man ønsker det. Tre oplandsruter deltager i forsøget, der skal give erfaringer til at sænke billetprisen på alle busser og i letbanen. Fint for folk fra Studstrup, Skæring og omegn. Eller er det?

Nogen har topkappet de tre øverste træer på Rosenhaven – her på hjørnet af Rosenhaven og Hybenrosevej.
Attraktivt bymiljø

Hærværk politianmeldes

Aarhus Kommune melder nu et hærværk mod tre træer på Rosenhaven til politiet. Afdelingen for Grønne Områder mener, at beboere, der ikke vil miste deres udsigt, står bag. Men man ved ikke konkret, hvem der har detr på samvittigheden.