Det blev til næsten 47 år – Læserbrev

161030 Indvielsen af Søndersø Jette Westphal

Jeg kan godt blive helt vemodig, når jeg falder i staver over udsigten fra Æblerosevej 5. Det var den der gjorde, at vi i forsommeren 1972 faldt for huset, og det er den, som i næsten 47 år har været den store attraktion for os.

Her kunne min mand og jeg være enige om at bo. Så her blev vi. Men nu det er tid at bryde op, fordi min mand døde i 2018.

I min tid som formand for Byudvalgsgruppen under Skødstrup Fællesråd lagde jeg aldrig skjul på, at jeg ikke ville blive i området, når jeg blev alene. Selv om man bor samme sted i mange år, går mine rødder ikke dybere, end at de kan rives op, og nu skal de omplantes i god sønderjysk muld. Faktisk ligger min nye bolig på en tidligere gartnerigrund ved Augustenborg Fjord.

Løgten Børnehave var ny
I 1972 var vi en familie bestående af far, mor og tre børn. Den yngste fyldte fire år få dage efter at vi flyttede ind og startede sin tid i Løgten Børnehave med at byde på kagemand.

Børnehaven var nyåbnet. Den var så ny og moderne indrettet, at der blev spurgt, om børnene måtte optræde som fotomodeller for møbelfirmaet. Men det var skolen, som blev den første udfordring for min mand og mig. Han havde været skolenævnsformand andetsteds i kommunen og blev snart valgt ind i det herværende skolenævn, og jeg kom i Forældreforeningen og endte som formand. Det gav en masse kontakt med skolens forældrekreds og fik os til at føle os som en del af lokalsamfundet.

Efterhånden som børnene voksede til, gik vores interesser i andre retninger. Jeg var med til at oprette Egnsarkivet, jeg blev en af Bibliotekets Venner, og så blev jeg valgt til Fællesrådets Forretningsudvalg.

I første omgang som suppleant, men alligevel med ansvar for Byudviklingsgruppen og i næste omgang som næstformand for forretningsudvalget foruden formandskabet for Byudvikling.

I mine øjne var det en periode med nogle meget spændende udfordringer for Fællesrådet. Noget lykkedes, andet måtte man lære at leve med, men jeg er meget glad for at have oplevet den entusiasme, hvormed folk herude har taget del i opgaverne – hvad enten det drejede sig om at få 3-4000 løgplanter i jorden rundt omkring, en 2 minus 1-vej gennem Segalt eller et rekreativt område etableret med Skødstrup Søndersø.

Som jeg sagde ved indvielsen: Det er meningen, at området skal videreudvikles af brugerne i respekt for ejerne. Så kom med gode ideer til Fællesrådet og vær med til at få dem ført ud i livet.

Det eneste, jeg er virkelig ked af ikke at have fået gennemført, er tunnellen under Grenåbanen, så stisystemet langs Løgten Østervej og Fruens Eje-udstykningen kan bringe skolebørnene op til en sikker krydsning af Grenåvej.

Det er virkelig en træls sag. Jeg vil håbe, Fællesrådet holder fast i den.

Tak for mange gode år og mange gode oplevelser!

Af journalist Jette Westphal
Læs mere i 8541 -dit lokale blad (maj 2019)

Relaterede artikler

Carsten Karkov, tv, er blevet ansat som ny træner for SSF’s hold i Jyllands-serien. Henrik Skov, bestyrelsesmedlem og sportslig ansvarlig for fodboldafdelingen, ses t.h. (foto privat)
Sport & Fritid

Nye mål for fodbolden i SSF

Med mere end 700 aktive medlemmer er fodbold den største afdeling Skødstrup Sportsforening, SSF. Afdelingen fik for halvandet år siden en ny bestyrelse på 10 medlemmer, som siden har arbejdet på at udvikle fodboldklubben for at skabe de bedste betingelser for at spille fodbold i Skødstrup.

U15 pigerne sammen med trænerteamet. Initiativtagerne til holdet var Heidi Slyk (nummer to fra højre) og Per Overgaard (bagest).
Børn og unge

Danmarks bedste pigefodboldhold?

Heidi Slyk Simonsen er træner for U15-pigerne i Skødstrup og har været det, siden de var fem år gamle, hvor hun og Per Overgaard blev enige om, at de skulle starte et fodboldhold for deres døtre. Der er flere af pigerne, som spiller på holdet, der har været med fra starten. De har et helt særligt sammenhold og træner på tværs af tre årgange (7-8-9 klasse). De er gode til at spille fodbold og passe på hinanden.

Padelland-holdet er opkaldt efter padle Land-banerne, der ligger i det tidligere byggemarked bag Siloetten
Sport & Fritid

Padellands 1. hold i Danmarksserien

Onsdag aften den 12. november rykkede herrernes førstehold i Padel Land op i Danmarksserien efter en stærk 4-2 sejr over Los Paralellos fra X3 i Stavtrup