Hærværk politianmeldes

Nogen har topkappet de tre øverste træer på Rosenhaven – her på hjørnet af Rosenhaven og Hybenrosevej.
Nogen har topkappet de tre øverste træer på Rosenhaven – her på hjørnet af Rosenhaven og Hybenrosevej.

Af Birger Agergaard Foto Thomas Nykrog

Aarhus Kommune melder nu et hærværk mod tre træer på Rosenhaven til politiet. Afdelingen for Grønne Områder mener, at beboere, der ikke vil miste deres udsigt, står bag. Men man ved ikke konkret, hvem der har detr på samvittigheden.

I den kommunale græsrabat på Rosenhaven blev der i 1980 plantet en række træer. Men over flere omgange er de øverste træer blevet udsat for hærværk.

”Tilbage i 2022 har nogen skåret toppen af træerne og hældt benzin eller lignende omkring træerne. Det er nu igen sket, at træerne er blevet topkappet, og det er vi meget kede af, da det ødelægger træerne og skaber et mærkeligt udseende,” skriver Grønne Områder til Skødstrup Fællesråd.

Videre: ”Vi ved ikke, hvem der har begået hærværk på træerne, men har mistanke om, at det er beboere der er bekymrede for at miste udsigt. Da vi efterplantede træerne, var vi meget opmærksomme på denne problematik og plantede derfor også træerne under hensyntagen til, at de ikke skulle tage al udsigt fra beboerne. Træerne skal planmæssigt opstammes, så der vil være udsigt under kronerne.”

Men nu kan de ikke opstammes, nu hvor træerne er blevet topkappet.

Læs hele majnummeret 2026 på PDF

Haervaerk mod traeer paa Rosenhaven

Relaterede artikler

Attraktivt bymiljø

Lokalplan for Løgten Bymidte på vej

Teknik og Miljø er i gang med at planlægge for et område i Løgten Bymidte. Området omfatter ejendomme med beliggenhed ud til Grenåvej, mellem Hjelmagervej og SuperBrugsen.

Attraktivt bymiljø

Endelig fik Lauritshøj sin legeplads

Næsten fem år efter indflytningen har de mindste børn i den almene boligforening Lauritshøj ved Tagmosevej i Skødstrup endelig fået en dejlig legeplads.