Intet nyt fra vejfronten

Cyklisterne må have tålmodighed med at få bedre cykelstier.
Cyklisterne må have tålmodighed med at få bedre cykelstier.

Af Birger Agergaard

Det var meningen, at det første stykke af Grenåvej skulle have haft et nyt slidlag i år. Det kommer der ikke.

Det er heller ikke bombesikkert, at der sker noget med hverken vejbane eller cykelstier i 2024.

Lidt skuffende for en stor forstad, som måtte se på, at først Lystrup og siden Hjortshøj fik en stor tur med asfaltmaskinerne.

For måske er der ingen penge næste år til at opfylde løftet om at gøre noget alvorligt ved Grenåvej gennem Skødstrup og Løgten.

”Vi er udfordret af besparelser. Vi kan håbe, at det bliver i 2024, men vi kan ikke love det,” siger Anne Møller Brusgaard, driftsingeniør i Teknik og Miljø, Aarhus Kommune.

”Både vej og cykelsti sti står meget højt på prioriteringslisten, men vi kender ikke budgettet for slidlagsarbejder i 2024 endnu, og arbejdet skal koordineres med vores anlægsafdelings projekter for fortovet,” tilføjer hun.

Læs hele decembernummeret 2023

Relaterede artikler

Vejdirektoratet er begyndt at projektere de to shunts, der skal gøre rundkørslerne syd for Skødstrup nemmere at komme igennem. Om et år begynder arbejdet, og da det er hen over vinteren, kan det være, at de først er færdige i juni 2026.
Trafik & veje

Shunts om et år

Vejdirektoratet er begyndt at projektere de to shunts, der skal gøre rundkørslerne syd for Skødstrup nemmere at komme igennem. Om et år begynder arbejdet, og da det er hen over vinteren, kan det være, at de først er færdige i juni 2026.

Trafik & veje

Læs dette, og slip for en bøde

Er du opmærksom på de nye fartbegrænsninger i 8541 – og er der tydeligt skiltet? Se dette eksempel fra Skovlundvej på strækningen fra Gartnergården til Grenåvej.

220803 Trafikstøj ved Vosnæsparken 3 sh
Politik

Motorvejen kan støje videre i høj fart

Aarhus Kommune har for nylig vedtaget en ny støjhandlingsplan for kommunen. Trods ikke færre end 34 høringssvar med opfordringer til at nedsætte hastigheden fra 130 km/t til 110 km/t og dermed mindske støjen, indeholder støjhandlingsplanen ingen konkrete initiativer vedrørende motorvejsstrækning 15 forbi Skejby, Lisbjerg, Terp, Lystrup, Hjortshøj, Skødstrup og Løgten.