”Vi skal fortsætte det fremragende arbejde.”
Sådan siger SuperBrugsens Løgtens nye uddeler, Frederik Scharling Jakobsen, der
‘har afløst Rasmus Brødsgaard Christensen. Rasmus startede 1. september som ny uddeler i SuperBrugsen Vesterbro Torv i Aarhus.
Det er en 29-årig Rasmus, der forlader arbejdspladsen, og en 30-årig Frederik, der tager over. Begge tager et karrierespring i Coop-koncernen.
Rasmus B. Christensen har kun været uddeler i Løgten i godt to år, men har på de to år skabt væsentlige resultater. Et underskud blev allerede på det første år vendt til overskud, og de gode takter ser ud til at fortsætte.
”Jeg overtog en butik, der ikke performede 100 procent og nok heller ikke gav de bedste kundeoplevelser. Takket være et megagodt hold af medarbejdere er det vendt nu, og faciliteterne er i orden. Den nye uddeler får et kongejob!” lover Rasmus.
Han forklarer, at SuperBrugsen har haft held med aktiviteter som events (blandt andet fastelavn) og ”vilde stunts”. Med det sidste mener han eksempelvis salg af meget store mængder sodavand.
Synlig Superbrugs
Den forretningsmodel er Frederik Scharling enig i. Hans ”salgstale” i ansættelsessamtalen handlede om at fortsætte linjen, som den kører nu, og selvfølgelig også forsøge sig med nye ting, når det er relevant.
”Superbrugsen er meget synlig på de sociale medier, og samtidig meget synlig i byen. Det arbejde fortsætter jeg med sammen med resten af teamet,” siger han.
Frederik kender ellers ikke meget til Løgten endnu. Han kommer fra Skanderborg-egnen og bor nu i Aarhus. Men Coop kender han ud og ind, da hans var også var uddeler, hvorfor Frederik har hjulpet i forretningen, siden han var 12 år, og Frederik har stået i lære og arbejdet i en række brugser. Senest altså som souschef i Kvickly i Hadsten.
For begge brugsuddelere handler det om at have en aktiv karriere og tage mulighederne, når de byder sig. Rasmus kommer til en midtby-SuperBrugs, som har dobbelt så stor omsætning som den i Løgten – og det selv om der ikke er mange muligheder for at køre i bil til butikken. Men kunder er der mange af, og de er bevidste omkring økologi og veganske varer.
Det glæder han sig til at være en del af.
Tekst og foto Birger Agergaard
Læs mere i 8541 -dit lokale blad (oktober 2020)