Snart lyskryds her

Har du været i Hornslet inden for de seneste par måneder, har du nok også lagt mærke til vejarbejdet, der skal føre til en mere glidende udkørsel fra Løgten til Kirkeholtvej. Det har været et længe næret ønske fra mange borgere og Skødstrup Fællesråd, at der skal være muligt at komme den vej uden at holde unødigt længe i kø.

Der er lavet helleanlæg på Løgtenvej – vejen til Hornslet – og forlængelsen af Segaltvej op til det nye kryds er også godt i gang.
Segaltvej føres nu helt ned til krydset, som du kan se på luftfotoet, og i februar etableres et lysanlæg i det nye firbenede kryds.

Det er i hvert fald planen, at vejarbejdet skal være færdigt sidst i februar.
Vejarbejdet er budgetteret til 4,6 mio. kr. i alt.

Af Birger Agergaard foto Thomas Nykrog

Læs mere i 8541 -dit lokale blad (feb 2021)

Relaterede artikler

Parkeringskaos en badedag ved Fiskerhøj
Attraktivt bymiljø

Vi spørger partierne om byudvikling og trafik

Kommunalvalget holdes tirsdag 18. november, og inden da holder Skødstrup Fællesråd et stort vælgermøde i Midtpunktet, nemlig mandag 27. oktober, hvor partiernes spidskandidater kan gøre os klogere på, hvem vi skal stemme på.

Nogen har topkappet de tre øverste træer på Rosenhaven – her på hjørnet af Rosenhaven og Hybenrosevej.
Attraktivt bymiljø

Hærværk politianmeldes

Aarhus Kommune melder nu et hærværk mod tre træer på Rosenhaven til politiet. Afdelingen for Grønne Områder mener, at beboere, der ikke vil miste deres udsigt, står bag. Men man ved ikke konkret, hvem der har detr på samvittigheden.