Skip to content

Underværk

Skinnerne blev fjernet, og der blev gravet et hul tre gange så stort som tunnelen. Køreledninger og signalkabler blev ikke fjernet.
Skinnerne blev fjernet, og der blev gravet et hul tre gange så stort som tunnelen. Køreledninger og signalkabler blev ikke fjernet.

Af Thomas Nykrog

Firmaet M.J. Eriksson havde fra onsdag klokken 21:00 til lørdag formiddag i påskeferien til at bygge den nye fodgængertunnel under jernbanen. Der blev bogstavelig talt arbejdet i døgndrift med at fjerne skinner, grave, dræne, bygge, dække til og lægge skinnerne tilbage igen.

Opgaven var krævende nok, men blev yderligere kompliceret for de to store kraner, fordi både køreledninger og et tykt bundt signalkabler blev hængende lavt ned over byggepladsen, mens de store betonelementer blev lempet på plads.

Tunnellen og stien op til Grenåvej ventes færdig inden sommerferien. 

Læs hele majnummeret 2022

Relaterede artikler

Vorre er en afgrænset landsby og vil efter Aarhus Kommunes oplysning ikke få nogen byskitse. Men byskitsen for Løgten-Skødstrup ser alligevel på forbindelserne til f.eks. Vorre og Studstrup. (foto: Thomas Nykrog)
Lokalplan

Vorre og Studstrup er ikke med i byskitsen

Det viser sig, at Vorre og Studstrup ikke kommer med i den byskitse, som Aarhus Kommune udarbejder i samarbejde med Skødstrup Fællesråd. Fællesrådet har arbejdet med en helhedsplan for hele lokalområdet 8541. Da Aarhus Kommune henvendte sig om et arbejde for en byskitse for Løgten-Skødstrup, var fællesrådet positivt stemt.

Der er udsigt til bedre og bredere cykelstier på Grenåvej. Men bliver det mon på hele strækningen? (arkivfoto fra 2022: Thomas Nykrog)
Trafik & veje

Cykelsti og fortove på skrift

Skødstrup Fællesråd og borgerne har længe efterspurgt en ordentlig cykelsti på begge sider af Grenåvej – og gennem hele den lange by. Forvaltningen har lige så længe erkendt behovet. Arbejdet skulle have været udført sidste år, men det blev kun til første etape af et slidlag for bilisterne.