Søg
Close this search box.

Underværk

Skinnerne blev fjernet, og der blev gravet et hul tre gange så stort som tunnelen. Køreledninger og signalkabler blev ikke fjernet.
Skinnerne blev fjernet, og der blev gravet et hul tre gange så stort som tunnelen. Køreledninger og signalkabler blev ikke fjernet.

Af Thomas Nykrog

Firmaet M.J. Eriksson havde fra onsdag klokken 21:00 til lørdag formiddag i påskeferien til at bygge den nye fodgængertunnel under jernbanen. Der blev bogstavelig talt arbejdet i døgndrift med at fjerne skinner, grave, dræne, bygge, dække til og lægge skinnerne tilbage igen.

Opgaven var krævende nok, men blev yderligere kompliceret for de to store kraner, fordi både køreledninger og et tykt bundt signalkabler blev hængende lavt ned over byggepladsen, mens de store betonelementer blev lempet på plads.

Tunnellen og stien op til Grenåvej ventes færdig inden sommerferien. 

Læs hele majnummeret 2022

Relaterede artikler

Billedet er taget omkring Møllesvinget, hvor en borger vurderer, at syv ud af ti bilister overser de nye 40 km. skilte.
Trafik & veje

Virker den nye fartgrænse i Løgten?

Den nordlige del af Grenåvej i Løgten er nu med i et forsøg, der skal besvare spørgsmålet: kan man alene ved hjælp af skilte få trafikanterne til at sænke farten?

Grenåvej-skilt
Trafik & veje

Navnekonkurrence

MÅske, måske ikke skal vi have et nyt navn til Grenåvej. Du kan vinde vin eller chokolade i denne konkurrence.

Trafik & veje

Ekstra spor i rundkørsler vedtaget

Bilisterne har efterlyst en ekstra vejbane – en såkaldt shunt – i snart mange år. Om morgenen starter kødannelsen nogle gange helt oppe ved Carletti, når de skal mod syd ad enten Grenåvej eller motorvejen. Fællesrådet har i flere år arbejdet for at få løst problemet og har banket Vejdirektoratet på dørene.