Ango Winther: Udbyg i centrum

Som opfølgning på Erhvervsforeningens møde i november er Gert og jeg blevet bedt om at skive et indlæg her i bladet om vore tanker om emnet. Vil tillade mig afsige tak for dels mødet i erhvervsforeningen, hvor jeg synes der var rigtig god debat, men også at vi her får anledning til at dele vore tanker til hele området.

Udbyg i centrum!
Jeg har fulgt de mange ideer til byggeri i Skødstrup, der har været arbejdet med igennem flere år efterhånden. Hele forandringen af området fra Siloetten til Brugsen synes jeg er meget spændende, både lejligheder og butikker. Det tror jeg på er en udvikling, som vil give anledning til at en del beboere i parcelhuse kunne finde på at flytte hertil og give anledning til, at tilflyttere kan fristes til at flytte i de nu ledige parceller.

Og på sigt ser jeg også området ved stationen og ved det tidligere byggemarked blive udbygget. Det vil give god mening med nærheden til letbanen. Her kan man også forestille sig nye områder give mulighed for yderligere områder til boliger fremfor perspektivarealerne, da de i min optik ligger lidt langt væk fra centrum. Så her i centrum ser jeg gerne, at der forandres først.

Skolen holder endnu
Det vil også give anledning til, at skolen i nogle år endnu kan danne ramme for områdets behov for skolekapacitet. Og det samme gælder dagpleje og børneinstitutioner.

Det er nok ikke urealistisk, at et tal på 16.000 vil nås, men for mig er det tempoet for at nå derop, der er vigtigt, og i den sammenhæng skal alle elementer tælle med.

For mig er det vigtigt, at de trafikale udfordringer med mange flere bilister og cyklister løses gennem en debat så alle lokale forslag kommer til at indgå i at finde de rigtige løsninger.

Jeg glæder mig til fortsat debat om udviklingen, så vi i fællesskab kan nå frem til fornuftige løsninger.

 

Relaterede artikler

Projektleder Kim Andersen kører på ladcykel, hvor det mange steder er svært at passere snævre bomme. Her ved Fyrrevænget er det lige akkurat muligt.
Lokalplan

Supercykelstien ”klar” i 2026

Allerede fra 1. maj 2026 kan du køre på supercykelstien fra Østbanetorvet langs Grenåvej, igennem Skødstrup-Segalt og videre til Hornslet.
Der er dog et ret væsentligt forbehold: Af alle de forbedringer, der skal til for at kalde det en rigtig supercykelsti, er det kun få ting, der når at blive lavet inden da.

Parkeringskaos en badedag ved Fiskerhøj
Attraktivt bymiljø

Vi spørger partierne om byudvikling og trafik

Kommunalvalget holdes tirsdag 18. november, og inden da holder Skødstrup Fællesråd et stort vælgermøde i Midtpunktet, nemlig mandag 27. oktober, hvor partiernes spidskandidater kan gøre os klogere på, hvem vi skal stemme på.

Nogen har topkappet de tre øverste træer på Rosenhaven – her på hjørnet af Rosenhaven og Hybenrosevej.
Attraktivt bymiljø

Hærværk politianmeldes

Aarhus Kommune melder nu et hærværk mod tre træer på Rosenhaven til politiet. Afdelingen for Grønne Områder mener, at beboere, der ikke vil miste deres udsigt, står bag. Men man ved ikke konkret, hvem der har detr på samvittigheden.