Skødstrup Gymnastik
Sæson 2026 – 2027
Tilmeldingen starter på webkontingent.dk søndag d. 14/6 2026 fra kl. 10.00. Se nærmere information under “Tilmelding”. Priserne kan også ses på webkontingent.dk
Holdene er sorteret efter alder. (G) står for Gymnastiksalen og (M) står for Multisalen.
Der er specifikke alderskrav til vores mor, far, barn hold, på grund af stor interesse for holdene og af hensyn til holdenes aldersspænd. Disse alderskrav kan desværre ikke fraviges.
Opvisning er lørdag d. 13. marts 2027
Opstart:
Holdene starter op i uge 36, dvs. 31.august-6. september 2026.
Ret til ændringer forbeholdes.
Hold 72: De små, men rå (Med forældre 2-3 år). Søndag 9.00-10.00 (G)
v/ Joan, Josefine og Nina
Barnet skal være fyldt 2 år senest 01.09.26 og må ikke fylde 4 år i sæsonen.
De små, men rå er gymnastik målrettet de mindste.
Fokus er på fællesskabet mellem barn og forældre, hvor vi sammen skal hoppe, synge, kravle, løbe, klatre, rulle, snurre og balancere. Samtidig skal vi sammen finde glæden ved bevægelse til musik, lære kroppen at kende og styrke samarbejdet gennem brug af småredskaber. Målet er at styrke barnets grundmotorik og give forældrene lidt sved på panden. På dette hold er der plads til, at alle er med på deres egne præmisser.
De små, men rå ledes af 3 forskellige instruktører, som skiftes til at stå for træningen. Timernes opbygning vil være den samme, så børnene bliver trygge i, hvordan man går til gymnastik. Vi starter med fælles leg og bevægelse til musik, tonser på redskaber i midten af timen og slutter af igen fælles for at finde ro, inden vi siger farvel.
Hold 21: Spilopperne (med forældre 2-4 år). Lørdag 9.00-10.00 (G)
v./ Anette, Mette og ???
Vi mangler 1-2 instruktører som vil indgå i en turnusordning på holdet. Henvend dig på 8541gymnastik@gmail.com hvis du er interesseret eller gerne vil høre mere.
barnet skal være fyldt 2 år senest 01.10.26 og må ikke fylde 5 år i 2026.
Her får du/I et hold for de ældste vuggestuebørn og yngste børnehave-børn og deres forældre. Der bliver fokus på bevægelse, leg, dans, hop og spring. Alle kan være
med! Det gælder kun om at have det sjovt og bevæge kroppen sammen med sin
mor/far.
Den første del af timen vil der være en aktivitet, hvor vi bruger forskellige
småredskaber og musik. I den anden halvdel laver vi en bane med de lidt større
redskaber, hvor man kan tonse rundt og bruge det sidste energi.
Holdet ledes af 3 forskellige instruktører, som skiftes til at stå for træningen.
Timernes opbygning vil være den samme, så børnene bliver trygge i, hvordan man
går til gymnastik.
Hold 73: Tumletroldene (Med forældre 3-5 år). Søndag 10.00-11.00 (G)
v/ Joan, Michael, Mette og Mette
Barnet skal være fyldt 3 år senest 01.10.26 og må ikke fylde 6 år i sæsonen.
Hold 06: Hoppelopperne (5-årige / før skole). Mandag 16.00-17.00 (G)
v./ Katja, Martin, Lene, Karla, Vilma, Clara og Maja
Velkommen til Hoppelopperne – holdet for de 5-årige, der starter i skole i 2027. Hoppelopperne er for de børn, der er klar til at udforske gymnastikken uden deres forældre.
Vi skal øve os i bevægelsesglæde, slå kolbøtter, vejrmøller og starte på saltoer, mens vi træner vores balance gennem leg, dans og sjove øvelser. Og selvfølgelig vil vi også tonse, fjolle, grine og svede, for det vigtigste er, at vi har det sjovt sammen, samtidig med at vi lærer at respektere og støtte hinanden.
Der er plads til alle, både vildbasser og mere forsigtige børn. Det vigtigste er, at man skal være klar til at kunne lytte til instruktioner og har lyst til at deltage i fællesaktiviteter med andre børn og voksne.
Ved sæsonafslutningen vil holdet optræde ved forårsopvisningen.
Vi er tre glade og energiske voksne og 4 hjælpere, som glæder sig meget til at tage imod jer hver mandag!
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Hold 62: Badutspringerne (0. kl.). Tirsdag 17.00-18.00 (G)
v./ Christian, Rasmus, Nanna, Jakob, Silja og Erica
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Hold 33: Rytme-dans 0.-1. kl. Onsdag 17.00-17.45 (G)
v./ Kamille, Lærke og Jette
Kan du heller ikke sidde stille når du hører de fede sange fra MGP. Og synes du danserne er super seje? Drømmer du måske om at danse som dem?
Så kom på vores hold Måneskin (dans/rytme 0-1. kl), her er plads til alle der har lyst til at danse.
Vi skal have det sjovt. Vi skal lære seje moves. Og vi skal danse så vi får sved på panden. Vi kommer til at danse til en blanding af MGP hits, børnesange og de nyeste ørehængere.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Vi er:
Lærke Brændstrup Kjær
Jeg har gået til dans og gymnastik siden jeg var 5. Jeg elsker at danse og lære nye dansemoves. Jeg har været hjælpetræner i gymnastikforeningen de sidste 3 sæsoner. Jeg skal i 8. Klasse på Skødstrup Skole efter sommerferien
Kamille Hove
Jeg har gået til dans og gymnastik siden jeg kunne gå! Jeg elsker at lære nye danse og lave nye koreografier! Jeg har været hjælpetræner de sidste 4 sæsoner. Jeg skal i 9. Klasse på Skødstrup Skole efter sommerferien.
Jette Dalgaard
Jeg bor i Skødstrup, sammen med mine to piger Lilli og Mille My. Jeg har i mere end 20 år arbejdet med leg og bevægelse ifm. mit arbejde som børnefysioterapeut. For mig er det vigtigt, at dans på vores hold skaber glæde og motivation og at alle på holdet oplever at være en del af et fællesskab.
Hold 31: Springspirerne (1. kl.). Torsdag 17.00-18.00 (G)
v./ Anna, Sofie, Line, Naja, Elise og Silje
Går du i 1. klasse efter sommerferien og har du lyst til at komme og springe og lege, så er dette holdet for dig.
Vi skal øve os på forskellige spring som håndstand, vejrmølle, kraftspring, salto og flere andre spring på måtte, trampolin og airtrack. Udover dette skal vi lege, lave styrkeøvelser, øve balance, og have det rigtig sjovt med hinanden.
I instruktørteamet vægter vi fællesskab, tryghed, bevægelse og at børnene skal have det sjovt. Samtidig skal børnene – både hver for sig og i fællesskab – have mulighed for at øve og dygtiggøre sig.
Vi glæder os til mange gode oplevelser med en flok glade gymnaster.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Hold 32: Springbanditterne (2. kl.). Mandag 17.00-18.00 (G)
v/ Elsebeth, Ann Mari, Lotte, Ida, Eva, Ellen, Nora og Alma
Er du efter sommerferien en af de seje 2. klasser og har du lyst til at hoppe højt og vende med hovedet nedad, så er Springbanditterne holdet for dig.
Vi bygger videre på de færdigheder, mange allerede kender, og arbejder med at blive endnu bedre til balance, kropsspænding og koordinering. Fokus er stadig på at have det sjovt, samtidig med at vi udvikler os og tør mere.
Vi starter altid træningen med opvarmning gennem lege eller små serier, inden vi går til springene. Vi øver bl.a. håndstand, vejrmøller, ruller, kraftspring, salto og meget mere.
Holdet er for alle – både dig med erfaring og dig, der er klar på nye udfordringer.
Det vigtigste er, at du kan modtage fælles beskeder og har lyst til at udvikle dig sammen med holdet.
Ved sæsonens afslutning deltager vi i forårsopvisningen – en festlig dag, hvor vi viser, hvad vi har lært.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Elsebeth Haarup Rasmussen:
Jeg bor i Skødstrup med min mand og to børn, Karl og Ida, der begge er gymnaster i Skødstrup Gymnastik. Jeg har tidligere været aktiv som gymnast og var instruktør på Supergirls (3.-4. kl. rytme og spring) i 2022 og 2023, Badutspringerne 2024, Springspirerne i 2025 og har Karl med på springbanditterne i år. Jeg glæder mig til mange sjove og aktive timer sammen med en masse friske Springbanditter.
Ann Mari Christensen:
Jeg bor i Skødstrup med min mand og 3 børn. Jeg er selv gammel Skødstrup gymnast og har gået til mor-barn gymnastik med alle 3 børn.
Det er mit 8. år som træner. De første 4 år trænede jeg søndagshold med forældre, derefter har jeg haft hold for 0.–2. klasse. Sidste år trænede jeg Springspirerne, som nu er blevet til Springbanditterne – og jeg glæder mig til endnu en sæson med dem.
Lotte Holm:
Jeg bor i Løgten med min mand, to børn Ebbe og Johanne, og vores hund Karlo. Jeg har været træner på familieholdet to år og sidste år på springspirerne, og det har været en kæmpe fornøjelse.
Hold 61: Showdance (2. kl.). Torsdag 16.00-17.00 (M)
v./ Ea og Karen
Hold 44: Springdrengene (Drenge 2.-6. kl.). Onsdag 18.00-19.30 (G)
v/ Axel, Emil og Benjamin
Er du dreng, går i 2. til 6. klasse og har lyst til at lære spring helt fra bunden – eller har du gået til spring før, så kom med på vores hold. Vi laver forskellig sjov opvarmning til god musik og leger nogle sjove lege – nogen gange også sørøverleg. Og så skal vi lave redskabsbaner med forskellige springopstillinger, bl.a. forlæns & baglæns salto, vejrmøller, araberspring og flik-flak.
Målsætning er at have det rigtig sjovt med springgymnastik – at styrke motorikken og få større armmuskler – og at vise respekt for og tage hensyn til hinanden.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Forventninger til den enkelte dreng:
- at kunne forstå og modtage en fælles besked
- at være motorisk alderssvarende
- at kunne fokusere på springindlæring
- at der ikke er behov for særlige hensyn
Trænerteamet forbeholder sig ret til at give den enkelte gymnast en pause af kortere eller længere varighed, hvis reglerne i gymnastiksalen ikke overholdes.
Axel Vølcker:
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.Har været instruktør på drengehold igennem en længere årrække og er meget engageret i at lære drengene noget spring – og at de har respekt for andre børn og voksne.
Hold 63: Stjernespringerne (3. kl.). Torsdag 18.00-19.00 (G)
v./ Sanne, Frederikke, Mie, Marika og Johanne
Velkommen til Stjernespringerne – et springgymnastik hold for piger i 3. klasse
På Stjernespringerne arbejder vi med glæden ved bevægelse, fællesskab og masser af
spring og udfordringer i hallen.
Holdet er for alle piger i 3. klasse, der har lyst til at bevæge sig, lære nye spring og have det sjovt sammen med andre.
Vi træner blandt andet:
● Grundspring og teknik
● Styrke, rytme og kropskontrol
● Redskabsbaner og trampolin
● Fællesskab og selvtillid gennem leg og gymnastik
Målet er at skabe et trygt og energifyldt træningsmiljø, hvor børnene udvikler sig i deres eget tempo og samtidig oplever succes og fællesskab.
Vi træner også op til at kunne lave den fedeste opvisning sidst i sæsonen!
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen og to ekstratræninger.
Praktisk:
● Husk tøj man kan bevæge sig i
● Lange hår sættes op
● Medbring drikkedunk
● Ingen forældre i hallen under træning (medmindre andet er aftalt)
Vi glæder os til en sæson fyldt med energi, grin og en masse flotte spring!
De bedste hilsner – Johanne, Mie, Marika, Sanne og Frederikke.
Hold 02: Dans 3. kl. Mandag 16.00-17.00 (M)
v./ Minella og Frederikke
Hold 07: SuperGirls (Piger 4. kl.). Onsdag 16.45-18.00 (G)
v./ Janni, Emma, Hanne, Morten, Johan og Stine
SuperGirls er et hold hvor vi sætter fokus på at forbedre pigernes spring. Vi har i starten af sæsonen fokus på de grundlæggende spring og øvelser og vil træne styrke, så vi kan sætte flere typer af spring på i løbet af sæsonen. På holdet vil vi også arbejde fokuseret med den rytmiske del af gymnastikken.
Holdet er for alle niveauer, så længe man har lyst til at deltage og have det sjovt med os.
I løbet af sæsonen vil vi afholde 2 ekstratræninger i en anden springhal i nærområdet.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen samt betaling for ekstratræning.
Hold 45: Rytme-dans 4. kl. Torsdag 17.00-18.00 (M)
v./ Sidsel og Victoria
Er du klar til at danse, have det sjovt og lære en masse nye moves? På holdet kommer vi til at danse til god musik, lære seje koreografier og have en masse sjov sammen. Træningerne vil bestå af både opvarmning, teknik, nye moves og danse, hvor alle kan være med – uanset erfaring.
For os er det vigtigste, at der er plads til fællesskab, grin og masser af god energi, samtidig med at vi udvikler os og bliver bedre til at danse sammen.
Vi glæder os til en mega hyggelig sæson med jer.
Kontingentet inkluderer en dragt til opvisningen.
Hold 09: Skødstrup Spring Mix (5. kl.+). Mandag 18.00-19.30 (G)
v./ Jens, Helle, Heidi, Mikkel og Sofie
Hold 65: Showholdet - Rytme 5. kl.+. Onsdag 18.00-19.30 (M)
v./ Nora
Dette hold er for øvede dansere fra 5. klasse og opefter , som elsker at udfordre sig selv og udvikle deres teknik. Gennem sæsonen arbejder vi med forskellige dansestilarter og koreografier, såsom showdance, hip hop og moderne, så danserne får mulighed for at prøve kræfter med flere udtryk og teknikker.
Der vil være fokus på både performance, fællesskab og danseglæde, og sæsonen bygger op til opvisnings-sæsonen, hvor vi viser, hvad vi har arbejdet med igennem året til forskellige shows, konkurrencer og opvisninger.
Dette hold har de seneste par år været en del af “mix-holdet”, men er nu er selvstændigt hold, kun med fokus på dans:)
Hvem er jeg?
Mit navn er Nora, jeg er 20 år gammel og jeg går ind i mit fjerde år som træner i Skødstrup Gymnastikforening. Jeg har danset i omkring 14 år, hvor jeg har prøvet kræfter med alt fra showdance, house, hiphop og contemporary dance. Jeg brænder for at skabe et hold med massere af energi, udvikling og god stemning og jeg glæder mig meget til endnu en god sæson!
Hvad indebærer holdet?
På holdet er det forventet, at man har danseerfaring og er klar til at møde op engageret, deltagende og motiveret, men vigtigst af alt er, at man har en masse energi på at skabe et trygt og fedt dansehold!
Igennem sæsonen er der weekendtræninger og ekstra træninger.
Hold 74: Fruer og Frøkner (voksne kvinder, 25+). Torsdag kl. 19.00-20.30 (M)
v./ Amalie
FRUER & FRØKNER – GYMNASTIK FOR DIG 25+ ![]()
Er du klar til at få pulsen op, smile og mærke kroppen i bevægelse? Så kom og vær med på vores sprudlende gymnastikhold Fruer og Frøkner – for kvinder 25+, der vil danse, svede, lege og grine sammen!
Vi byder på:
– Grundgymnastik med et glimt i øjet
– Glædesfyldt dans og bevægelse
– Sjove lege og smittende grin
– Sved på panden og smil på læben
– Fællesskab og energi, du kan tage med dig hjem
Vi træner én gang om ugen – halvanden time fyldt med bevægelse og god stemning.
Derudover krydrer vi året med nogle hyggelige søndagstræninger – og vi runder sæsonen af med et sjovt og uformelt opvisningsindslag.
Ingen krav til niveau – bare lysten til at bevæge sig og have det sjovt!
Kom som du er – og gå hjem med god energi!
Vi glæder os til at se dig!
Fruer og Frøkner – gymnastik med glæde i kroppen
Kontingentet inkluderer 1-2 ekstratræninger.
Hold 05: Puls, Step & Styrke (Voksne). Mandag 19.15-20.30 (M)
v/ Dorthe
Har du lyst til at få pulsen op, styrke din krop, udfordre dig selv og blive i godt humør til god musik, så er dette holdet for dig.
Vi starter timen med balancetræning og en god opvarmning på stepbænken, så vi kan få pulsen lidt op og musklerne i gang.
Så skal kroppen tones med styrketræning med kroppens egen vægt eller redskaber som bodybar, redondobold eller elastik. Der vil være pulssekvenser på stepbænken mellem styrketræningsøvelserne, så pulsen holdes oppe. Til slut igen lidt balance og en god udstrækning, så vi kan holde musklerne smidige. Det hele til god musik og med godt humør.
Der er plads til alle – nybegyndere, øvede, unge, gamle, tykke, tynde, kvinder og mænd…. Det vigtigste er godt humør og lyst til at røre sig.
Vi ses!
Dorthe Præstegaard:
Dorthe har været step-bodytoning-instruktør de sidste 10 sæsoner, både vinter og sommer. Før det var hun instruktør for de 5-årige Hoppelopper. Dorthe finder det udfordrende og sjovt at lære noget fra sig, som man i mange år selv har dyrket på forskellige hold. God træning med godt humør er nøgleordene.
Hold 46: Zumba / Dance Fitness (Voksne). Onsdag 19.30-20.30 (M)
v/ Lucy
Zumba / Dance fitness for alle aldre og alle niveauer.
Zumba er for dig, som ønsker at blive strammet lidt op. Du behøver ikke at kunne danse for at deltage.
Det er den traditionelle latinske dance tilsat lidt ekstra krydderi, som giver stor fedtforbrænding. Der er fokus på alle store muskelgrupper (arme, mave, ryg, baller og lår), samtidig med at pulsen kommer op.
Vi danser forskellige stilarter som Samba, Cumbia, Regueton, Merengue, Rumba, Cha cha cha, Tango og forskellige dansestiel: Jive, Rock’n, Twist, Disco osv. Du glemmer, at du motionerer, får pulsen op og sved på panden med masser af energi til glad musik og kommer i super godt humør. Det gør træning sjov, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top. Jeg glæder mig til at danse Zumba med jer.
Lucy Moli:
Lucy er certificeret ZumbaFitness, Zumba Toning – og Dance Fitness- instruktør og har trænet Zumba igennem en årrække.
Hold 64: Boksning (Voksne). Man. 19.45-20.45 + tors. 19.30-20.30 (G)
v/ Bjarke
Holdet er både for drenge og piger, mænd, kvinder, øvede og nybegyndere.
Træningen vil være inspireret af rigtig boksetræning, med mange af de elementer, som indgår traditionel boksetræning. Konditionstræning, koordinationstræning, styrketræning, sjipning, boksning på sandsæk samt let tekniktræning i slag på plethansker. Træningen vil være hård og sjov og kan tilpasses alle niveauer. Det kræver blot at du møder op i behageligt tøj og med lysten til at få sved på panden og komme i god form.
Bjarke Tornbjerg:
Mit navn er Bjarke. Jeg er 44 år gammel og har selv trænet boksning i over 10 år. Efter jeg stoppede med rigtig boksetræning har jeg haft motionsboksehold i Fitness World over en årrække i Aarhus og Valby.
Hold 24: Mandehørm (Voksne mænd). Tirsdag 19.30-20.30 (G)
v/ Morten Vestergaard og Morten Petterson
Mandehørm er holdet for dig, som godt ved du burde træne, men ikke får det gjort.
Vi tager udgangspunkt i funktionel træning med inspiration fra crossfit og gymnastikken. Der suppleres med boldspil, udstræk, konkurrencer samt hygge/hørm. Øvelserne kan skalleres så alle kan være med hvad enten du er sværvægt/fluevægt, ung/gammel. Der er garanteret sved på panden og god stemning
Hold 03: Damemotion (voksne kvinder). Mandag 17.15-18.30 (M)
v/ Anni
Kom og vær med på et hyggeligt damemotionshold. I får helt sikkert rørt og styrket alle musklerne i hele kroppen.
Vi løber sjipper og får pulsen op. Roler, redondobold, elastikker, små håndvægte er med til at variere indholdet af timen.
Til sidst slapper vi af i 12 min. Vi hygger og spiser sammen 2 gange i løbet af sæsonen.
Man bliver glad og i godt humør af motion. Kom og vær med, så du selv kan opleve det.
Anni Jacobsen:
Anni har haft hold i Skødstrup Gymnastik i over 30 år. De seneste mange år for dette damemotionisthold.
Hold 01: Old Stars (Seniormotion). Onsdag 16.00-17.30 (M)
v/ Maybrit
Der arbejdes med grundgymnastik, hvor alle kroppens muskler vil blive rørt i et afbalanceret tempo og styrke til god og glad musik. Vi bruger forskellige småredskaber som elastikbånd, redondobold m.m. Har du behov for flere kræfter, større overskud, fornyet livsmod og velvære, så er det lige holdet for dig.
Efter den fysiske træning går vi i caféen eller mødelokalet og synger en sang eller to, får noget information, fortæller en lille historie eller vits og får os et forhåbentligt godt grin. Den sidste onsdag i måneden vil der være gratis kaffe/te til hyggen.
Ingen aldersbegrænsning.
Maybrits holdning til gymnastik:
God og grundig undervisning, hvor hele kroppen skal bruges fra top til tå, ved at kombinere forskellige stilarter inden for idræt, bl.a. legemomenter. Det skal først og fremmest være sjovt, socialt og svedende at gå til gymnastik!
Maybrit Vorbjerg Nielsen:
Alder 64 år, er uddannet sygeplejerske, gift, 3 voksne børn og bor i Løgten. Har gået til gymnastik siden 4 års alderen, ledet børnehold fra 14 års alderen, elev på Ollerup Gymnastik Højskole 1981-82, gået på diverse rytmehold i Aarhus og Skødstrup. Været medlem af gymnastikbestyrelsen i 17 år, haft dameholdet ‘All over’ i 14 år og seniorgymnastik i over 10 år. Maybrit har løbende deltaget på inspirationskurser i dans, funk, redondobold, pilates, yoga & senior idræt mm.